Caia cosmetics - passion och självkänsla för skönhet

Caia cosmetics är ett sminkvarumärke grundat av entreprenören och influencern Bianca Ingrosso och hennes manager Vanessa Lindblad, tillsammans med vd:n Mikael Snabb och Jesper Matsch. Varumärket lanserades i november 2018 och har redan sålt över 100 000 produkter.

Bianca och Vanessa arbetade tidigare tillsammans på uppdrag av andra aktörer, men kände att de ville använda sin kraft annorlunda. De bestämde sig för att arbeta med smink, och kände att Mikael och Jesper skulle vara perfekta partners på denna resa. De har en stark kemi och ger varandra utrymme för sina olikheter, samtidigt som de inspirerar och motiverar varandra.

Bianca och Vanessa vill förmedla en viktig budskap med sitt varumärke.

- skönhet handlar om självkänsla.
— Bianca Ingrosso

De betonar att att vara perfekt är fel fokus och att det enda som verkligen betyder något är din egen resa, ingen annans. De har även startat "Caia Queens", där de låter medkvinnor komma till tals i intervjuer och reportage för att promota andra kvinnor.

Varumärket har växt lavinartat tack vare deras väl utvalda och utvecklade produkter, och närvaron hos deras kunder är troligen en bidragande faktor till deras framgångar. De säljer allt från mascara till läppstift, och när de lanserade sina första två mascaror såldes 15 000 mascaror på bara två timmar.

Caia cosmetics drivs av passion och självkänsla, och grundarna tror att det finns ingen gräns för vart det här kan leda. Bianca beskriver varumärket som en förebild och en ledsagare för henne, medan Vanessa berättar att hashtaggen #Caia används av folk som vågar förverkliga sina drömmar.

2020 gick Verdane capital in som delägare för att lyfta företaget till nya skyar och har gjort rekordresultat år efter år sedan dess. Bianca Ingrosso är den enda av de ursprungliga ägarna som har ett innehav kvar i bolaget och driver på sin vision tillsammans med Verdane.

Föregående
Föregående

Byta elbolag

Nästa
Nästa

5 tips för att starta företag